Ægroto dum anima est, spes est. (Erasmus, Adages, 2.4.12)

20 Temmuz 2013 Cumartesi

7 Adımda Alper Gencer Şiiri Yazma Rehberi

7/20/2013 01:19:00 ÖÖ Posted by mistrafantastic 3 comments


Sürekli sevgilime şiir yazamadığım trip yiyorum, abi biz de romantik olalım şiir yazalım, abi bir şiir yazsak sevgilimli diyen arkadaşların aylardır beklediği bu rehberi yazmak farz oldu sanırım. Siz de ezik kalmayın sevdiğinizin yanında diye aşağıdaki adımları uygulayın. Örnekli anlatıyorum:

1. Şiirde mutlaka çocukluğa referans bulunsun.

"biz birbirimizin bilyelerini paylaşan
akşam ezanından önce eve giren çocuklardık."

2. Sevgilim kelimesi mutlaka bir yerlerde geçsin.

"sen bu yanlışları yaptığında
ben çok uzaklarda olacağım sevgilim
azami miktarda duyguyu heybeme alıp
kalabalık bir istasyondan hareket edeceğim."

3. İncile referansları eklemeyi unutmayın. Benim favorim çarmıh mesela.

"mutlaka sessizliği çarmıhlara germeliydik
kollarından bacaklarından
içimizdeki bu acıyı
göğe yükselirken izlemiydik."

4. İkinci yeniden ayrılmayın. İkinci yeni sizin rehberiniz.

"ben sana giderken
ruhumun yırtılan yerlerini görüyorum
şaşırmıyorum."

5. İkileme yapmayı unutmayın.

"sayfaları çeviriyorum hışır hışır
bu ses duvardan sekiyor
beni buluyor
bu yalnızlığı şeytan doldurmuş olmalı."

6. birbiri ardına gelen iki veya daha fazla satır aynı kelimeyle/kelime grubuyla başlasın.

"şimdi biz burada kahveyi
şimdi biz sakıt bir aşığı
şimdi asıyoruz, yarın çok geç."

7. Biraz arabesk ve lirizm iyidir. Mutlaka koyun.

"ve mutlaka ellerimiz biribirini arayacak
yağmur veya kar - farketmez
inerken omuzlarına."

3 yorum:

  1. Ha, bu arada Bilal selam ve iyi dileklerimi iletmişti değil mi? Hesap sorcam yoksa:)

    YanıtlaSil
  2. İletti iletti. Bizden de selamlar efendim :)

    YanıtlaSil