geri dur ve bana iyi deme.
iyi insan kavramı, bazılarının üzerine, diğerlerinin kendilerini rahatlatmak için attığı bir yaftadır.
buna mukabil; insanlar, iyilerin intikam almayacağını düşünürler, ya da ona inanmak isterler. bu insanların yalnız olmasını da iyiliklerine bağlarlar, çevrelerinin geniş olmasını da. bu tezatı göremeyen insan çoktur. iyiler de intikam alırlar. ama siz bunu istediğiniz kadar yumuşatarak, farklı yerlere çekersiniz. bu, alınan intikamın mahiyetini değiştirmek, hoşgörünün ardına sığınıp, istediğini yaptırmak.
bazen susmak, en iyi intikam biçimidir, kişi kendi vicdanınla başbaşa bırakılırç vidanıyla başbaşa kalan bunu intikama yormaz, yormak istemez. iyiler intikam alırsa kötü olur diye düşünür çünkü. sen öyle san.istediğini yap iyilere, nasılsa onlar kaldırılar kötü durumları, en büyük acıları bile büyük bir sakinlikle dinlerler, yere düştüğünde kaldırılar. ama öyle bir an gelir ki, hiçkimse o durumu kaldıramaz, olduğundan başka görünmeye tahammül edemez artık, susar, susar ki, artık insanlar kendi dertleriyle kendileri başetsin.
iyi insan ya da kötü insan yoktur. bunlar sizin kafanızda kendinizi rahatlatmak, hareket alanınızı enişletmek, toplumsal sorumluklarınızı azaltmak için ortaya çıkan düşüncedir. insanın yüzüne iyi olduğunu söylemek, onu baskı altına almaktır, intikam almamasını engellemek içindir. onu insanı vasıfların uzaklaştırıp, kendi nefsinize yaptıramadıklarınızı onun üzerine yıkmaktır. bunun en açık örneği ise, bir kişi tarafından iyi olarak nitelenen insanın, ertesi gün aynı kişi tarafından kötü olarak nitelenmesidir. bu neresinden bakarsan bak ikiyüzlülüktür.
sen onu kafanda nasıl bir mertebeye yükselttiysen artık, elinden ekmeğini, başından başörtüsünü alınca, camisine gitmesine laf etmeyeceğini sanıyorsun. müslüman iyidir, kin tutmaz, intikam almaz. yalan. müslüman müslümandır, ama önce insandır. insanî olan herşeyde ve her yerde intikam duygusu olacaktır. sen kendi klavyenin bile kralı olunca çekilmez bir adam oluyorsun zaten. sonra da çıkıyorsun müslüman iyidir, güzeldir hoştur. önce bir aynaya bak, sen kendi iyi kavramında bile sırıtıyorsun.
iyi insanların intikamları bilinmez, çünkü intikam almadan önce kötü olmuşlardır, bazılarının kafalarında iyi ve ya kötü diye yer etmişlerdir. kim inanınca göre hareket ettiyse, dünyanın herhangi bir yeri olabilir bu, buna kötü gözle bakıldı hep, atesitin kendini savunmasına, agnostikin ya da bir müslümanın savunmasına. ama herkes, önce insandı, herkesin derdini taşıyamazdı, kendi dertlerini dahi taşıyamazken. kendini savunabilirdi ama başkalarının iyi yaftasından kurtulamadığı için yapmadı, yapamadı bunu. insan olamazdı o, o bir melekti ya da şeytandı, üniversitenin önünde eylem yapamazdı, iyiydi. taksimde eylem yapamazdı, işçiydi, komünistti. insan değildi, kötücüldü kimine göre.
ben bir insanım, bu teori baştan aşağıya yalanlanabilir, çökebilir, ama tarih boyunca insanların hoşgörüsünden yaralanıp, parazit gibi yaşayanların ikiyüzlülükleri devam edecktir. sonra iyiler faklı bir şey yaptıklarında ya da tokat gibi cevap verdiklerinde hoşgörüsüz diye yaftayı yiyecekler, narsist olacaklardır, önce kendi iyilikleri düşündükleri için, protest olacaklardır, haklarını savundukları için. artık nasıl yaftalanabilirse bir insan.
eğer iyilerin bir intikam çeşidi varsa budur bence: uysal atın çiftesi. herkes insan ve herkesin sınırı var. geri dur ve bana iyi deme.
iyi insan kavramı, bazılarının üzerine, diğerlerinin kendilerini rahatlatmak için attığı bir yaftadır.
buna mukabil; insanlar, iyilerin intikam almayacağını düşünürler, ya da ona inanmak isterler. bu insanların yalnız olmasını da iyiliklerine bağlarlar, çevrelerinin geniş olmasını da. bu tezatı göremeyen insan çoktur. iyiler de intikam alırlar. ama siz bunu istediğiniz kadar yumuşatarak, farklı yerlere çekersiniz. bu, alınan intikamın mahiyetini değiştirmek, hoşgörünün ardına sığınıp, istediğini yaptırmak.
bazen susmak, en iyi intikam biçimidir, kişi kendi vicdanınla başbaşa bırakılırç vidanıyla başbaşa kalan bunu intikama yormaz, yormak istemez. iyiler intikam alırsa kötü olur diye düşünür çünkü. sen öyle san.istediğini yap iyilere, nasılsa onlar kaldırılar kötü durumları, en büyük acıları bile büyük bir sakinlikle dinlerler, yere düştüğünde kaldırılar. ama öyle bir an gelir ki, hiçkimse o durumu kaldıramaz, olduğundan başka görünmeye tahammül edemez artık, susar, susar ki, artık insanlar kendi dertleriyle kendileri başetsin.
iyi insan ya da kötü insan yoktur. bunlar sizin kafanızda kendinizi rahatlatmak, hareket alanınızı enişletmek, toplumsal sorumluklarınızı azaltmak için ortaya çıkan düşüncedir. insanın yüzüne iyi olduğunu söylemek, onu baskı altına almaktır, intikam almamasını engellemek içindir. onu insanı vasıfların uzaklaştırıp, kendi nefsinize yaptıramadıklarınızı onun üzerine yıkmaktır. bunun en açık örneği ise, bir kişi tarafından iyi olarak nitelenen insanın, ertesi gün aynı kişi tarafından kötü olarak nitelenmesidir. bu neresinden bakarsan bak ikiyüzlülüktür.
sen onu kafanda nasıl bir mertebeye yükselttiysen artık, elinden ekmeğini, başından başörtüsünü alınca, camisine gitmesine laf etmeyeceğini sanıyorsun. müslüman iyidir, kin tutmaz, intikam almaz. yalan. müslüman müslümandır, ama önce insandır. insanî olan herşeyde ve her yerde intikam duygusu olacaktır. sen kendi klavyenin bile kralı olunca çekilmez bir adam oluyorsun zaten. sonra da çıkıyorsun müslüman iyidir, güzeldir hoştur. önce bir aynaya bak, sen kendi iyi kavramında bile sırıtıyorsun.
iyi insanların intikamları bilinmez, çünkü intikam almadan önce kötü olmuşlardır, bazılarının kafalarında iyi ve ya kötü diye yer etmişlerdir. kim inanınca göre hareket ettiyse, dünyanın herhangi bir yeri olabilir bu, buna kötü gözle bakıldı hep, atesitin kendini savunmasına, agnostikin ya da bir müslümanın savunmasına. ama herkes, önce insandı, herkesin derdini taşıyamazdı, kendi dertlerini dahi taşıyamazken. kendini savunabilirdi ama başkalarının iyi yaftasından kurtulamadığı için yapmadı, yapamadı bunu. insan olamazdı o, o bir melekti ya da şeytandı, üniversitenin önünde eylem yapamazdı, iyiydi. taksimde eylem yapamazdı, işçiydi, komünistti. insan değildi, kötücüldü kimine göre.
ben bir insanım, bu teori baştan aşağıya yalanlanabilir, çökebilir, ama tarih boyunca insanların hoşgörüsünden yaralanıp, parazit gibi yaşayanların ikiyüzlülükleri devam edecktir. sonra iyiler faklı bir şey yaptıklarında ya da tokat gibi cevap verdiklerinde hoşgörüsüz diye yaftayı yiyecekler, narsist olacaklardır, önce kendi iyilikleri düşündükleri için, protest olacaklardır, haklarını savundukları için. artık nasıl yaftalanabilirse bir insan.
eğer iyilerin bir intikam çeşidi varsa budur bence: uysal atın çiftesi. herkes insan ve herkesin sınırı var. geri dur ve bana iyi deme.
0 yorum:
Yorum Gönder